Nybyggarna

Om ni har sett nybyggarna och ser hur unga människor blir missbrukare och hemlösa och inte förstår varför, se det igen!! Dom avsnitt som jag sett av nybyggarna handlar det bara om ungdomar och dom som är anledning till att ungdomar hamnar i sånna situationer som missbruk och hemlöshet är föräldrarna, eller äldre personer i deras närhet när dom var yngre, eller barn skulle jag vilja kalla dom.. 
 
Ikväll ser jag ett avsnitt som handlar om en tjej som blev, vet inte om jag ska kalla det mobbad eller misshandlad, av sin styvfar när hon var liten, rymde hemifrån när hon var 12 år gammal och inte haft ett fast boende sen dess.. Kan inte fatta hur det kan gå till så.. en vacker tjej som hade kunnat utbilda sig, få ett bra jobb och leva ett normalt liv, men istället hamnar i det helvetet som jag knappt kan tänka mig.. hemlös och drogberoende från att hon rymt hemifrån i 12 års ålder och inte vågat återvända hem efter det...
 
För några veckor sedan såg jag också ett avsnitt av nybyggarna som handlade om en tjej också väldigt naturligt vacker och smart, som gjorde allt rätt i bygget i nyggarna från första början och hade bestämt sig för att ge upp drogerna och söka in till nybyggarna genom att ha sett en annan tjej säsongen tidigare som var i samma situation som henne själv och insåg att hon kan få ett så mycket bättre liv än att leva på anstalter och gå på droger.. en tjej, eller skulle vilja kalla henne kvinna, som fastnade i mitt minne och varje gång jag ser nybyggarna och ser henne i TV-rutan blir jag väldrigt glad att hon kunde ta det beslutet och berätta sin historia för Arga-Snicke'n Anders och faktiskt få honom till tårar. Fint!;)
 
En person som jag skulle vilja hylla upp över molnen är Anga.Snickr'n, eller Anders som han heter!
En riktigt stor eloge till honom och hans Crew som hjälper personer till ett bättre liv, bygger dom ett stort fint hus som dom kan känna sig trygga i och ger dom det självförtroendet som varje människa behöver genom att få dom att känna att dom behövs! En riktigt stor applåd för deras tålamod och engagemang!!
 
Som jag skrev tidigare i inlägget, om ni inte sett Nybyggarna, se det!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Maria

Jag är en Norrlänning på 24 år som bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo! Jobbar som frisör och älskar att umgås med min fina familj och underbara vänner!

RSS 2.0